• English
  • Tamil
  • Sinhala
  • முகப்பு
  • எங்களைப்பற்றி
    • கண்ணோட்டம்
    • சபை அங்கத்தவர்கள்
    • MoUs with Other Regulators
    • தொழில்கள்
  • ஒழுங்குவிதிகள்
  • அவதானிப்புகள்
    • கண்டுபிடிக்கப்பட்ட முக்கிய விடயங்கள்
    • அவதானிப்புகள் – நிதிசார் கூற்றுக்களின் மீளாய்வுகள்
    • அவதானிப்புகள் – கணக்காய்வுகள்
  • பொவான நியதிச்சட்ட தகவல்கள்
    • அறிமுகம்
    • குறித்துரைக்கப்பட்ட வியாபார தொழில்முயற்சிகள்
    • குறித்துரைக்கப்பட்ட வியாபார தொழில்முயற்சிகளின் பணிகள்
    • கணக்காய்வாளர்களின் பணிகள்
    • இலங்கை கணக்கீட்டு மற்றும் கணக்காய்வு தராதரங்கள்
    • சபையின் புலனாய்வு அதிகாரங்கள்
    • தண்டப்பணங்கள் மற்றும் ஏனைய விளைவுகள்
  • ஆண்டு அறிக்கைகள்
  • ஏனய
    • செய்திகள் மற்றும் நிகழ்வுகள்
    • பொது விழிப்புணர்வு நடவடிக்கைகள்
    • ஏனைய தகவல்கள்
    • பெருகை
    • அடிக்கடி கேட்கப்படும் கேள்விகள்
  • விசாரணை
    • எம்மைத் தொடர்புகொள்ள
    • அலுவலக விபரக்கொத்து

நம்பகத்தன்மையை மேம்படுத்துதல்

சபையின் தொழிற்பாடு யாதெனில் குறித்துரைக்கப்பட்ட வியாபார தொழில்முயற்சிகளின் நிதிசார் கூற்றுக்களின் கணக்காய்வை தயாரிப்பதிலும் முன்வைப்பதிலும் அவை இலங்கைக் கணக்கீட்டுத் தராதரங்கள் மற்றும் இலங்கைக் கணக்காய்வுத் தராதரங்கள் என்பவற்றுக்கியைபாக இருக்கின்றதா என்பதை கண்காணிப்பதாகும்.

City Housing & Real Estate Company PLC (2017)

  • incorrectly recognizing Available for Sale investments in the absence of evidence to establish its ownership and existence .( Reference paragraph 11 of LKAS 32 and paragraph 4.44 of The Conceptual Framework);
  • incorrectly recognizing the amounts payable to related parties without establishing the existence and completeness of the balances .( Reference paragraph 11 of LKAS 32 and paragraph 4.46 of The Conceptual Framework;
  •  failing to assess the impairment of the amounts due from related parties .( Reference paragraph 58 of LKAS 39)

Quick Links

  • இலங்கைக் கணக்கீட்டுத் தராதரங்கள்
  • இலங்கைக் கணக்காய்வுத் தராதரங்கள்
  • சபையின் அங்கத்தவர்கள்

தொடர்புடைய இணைப்புகள்

...
 
...
 

Latest Findings

Sri Lanka Cement Corporation (SLCC) (2022)
   - Not reflecting the investment in equity shares at its fair value (Paragraph 5.2.1 of SLFRS 9).
   - Not recognizing certain lands in the financial statements of which SLCC has the control, right and potential to produce economic benefits from the lands (Paragraph 15 of LKAS1).

Nawaloka Hospitals PLC (2023)
  - Failing to maintain proper accounting records and not providing the required information to the auditor for the financial year ended 31 March 2022 (Reference: Section 6 (1) of the Sri Lanka Accounting and Auditing Standards Act No. 15 of 1995).
Local Loans and Development Fund (2023)
  - Not applying the requirements of Sri Lanka Accounting Standard SLFRS 9, when preparing and presenting the financial statements for the year ended 31 December 2021, when SLFRS 9 is effective (References: Paragraph 7.1.1. of SLFRS 9).
State Engineering Corporation of Sri Lanka (2022)
   - Incorrectly recognizing a deferred tax asset relating to tax losses without assessing the availability of the future taxable profits.
   - Not amalgamating the revenue from all the projects in the financial statements.
   - Not recognizing an adequate allowance for impairment (LKAS 39)
   - Not making a reliable estimate of the long overdue payable for VAT, GST and NSL by not reconciling the differences between the payable balance recognized in the financial statements and the payable balance confirmed by the Inland Revenue Department.


எம்மைத் தொடர்புகொள்ள

இலங்கைக் கணக்கீட்டு மற்றும் கணக்காய்வுத் தராதரங்கள் கண்காணிப்புச் சபை
293 காலி வீதி, கொழும்பு 3, இலங்கை
94-1-2301210
94-1-2301211

Solution by: LankaCom

© Sri Lanka Accounting and Auditing Standards Monitoring Board